1. A képzés célja:
- A Krisna-völgyi közösség gyermekei részére életcélok, szolgálati és munkalehetőségek bemutatása
- gyerekek lelkesítése a farmos szolgálatokra, tevékenységekre
- szaktudás és megfelelő munkamorál fokozatos kiépítése
- Krisna-völgy szolgálati területeinek utánpótlás biztosítása,
- lehetőség a felnövekvő nemzedék számára, hogy az Isteni Párt, Rádhá-Syamasundarát szolgálhassák a személyiségükhöz közel álló varnákban, helyzetekben
- az osztályokkal, mint képzőhelyekkel kialakítani egy szorosabb kapcsolatot
2. A képzőhely:
- Az osztályok részéről a kapcsolattartók alkalmassága azon túl, hogy a szolgálatában nagyon szépen teljesít, lelkes átadni a tudását a gyermekeknek is. A kapcsolattartó személyéről a képzés szervezője egyeztet az adott osztály vezetőjével, vagy az általa kijelölt személlyel.
A képzés menete:
5-6.osztály:
- Az éves tervezett időpontokban az osztályvezető, vagy a kapcsolattartó röviden bemutatja az osztály működését és bevonja a gyerekeket valami aktuális szolgálatba
7-9.osztály:
- választott osztálynál bemutatkozó óra
- ált. 2-2 havi ciklusban
- a szolgálati hely és az iskola összeállít közösen egy képzési anyagot, ami segíti a gyermeket a megfelelő szolgálatvégzésben
- a ciklus letelte után jellemzést kap a gyermek és az iskola az szolgálati időszak tapasztalatairól
- alkalmanként 2-4 órai tevékenység, ez az adott tevékenység jellegétől is függ.
- a cél nem a gyerekek dolgoztatása, hanem a lelkesítés és a mélyebb betekintés a szakmába.
- ennek pontos időintervalluma a szolgálati területtől is függ, pl. ha a prédikáláson elutaznak pár napra, akkor az nyilván nem ebben az időintervallumban fog történni. Ezt egyénileg szükséges egyeztetni aktuálisan.
- Gyerekenként kb. 2-2 hónap áll rendelkezésre egy tanévben, szeptembertől májusig, amit ezeken a képzőhelyeken töltenének a gyermekek,
- Nyári varna-gyakorlatok: A nyári időszakban is van lehetőség hosszabb, akár egybefüggő szolgálatra, érdemes lenne ezeknek a nagyobb gyerekeknek a projekthetek helyett hosszabb, egybefüggő választott szolgálati helyen lenniük (turizmus, egyéb idényszolgálatok előnyben).
- a gyermek jellemzése:
- a gyermekről jellemzés készül a képzőhelyen, egy szempontsor alapján
- 3 terület kiemelten fontos a jellemzésben:
- a személyisége
- az ügyessége
- hozzáállása az adott tevékenységhez.
- Hosszabb távú tervként szerepel, hogy a képzőhely és az iskola közösen kidolgozna egy „tananyagot”, ami az adott területen való elmélyüléshez segítség a gyerekeknek. (Benne a saját elvárásokon, ismeretanyagon kívül külső források pl. könyvek, dokumentumfilmek megtekintésének ajánlatával).
3. Éves menet:
5-6.osztály:
- előzetesen tervezett beosztás alapján
- általánosan minden osztályhoz eljutnak
- csoportos képzések
- a kísérőtanárral mennek az előre betervezett osztályokhoz
- ott a kapcsolattartó fogadja őket, bemutatja az adott osztály tevékenységét, beszélgetnek vele, majd bevonja őket valami aktuális szolgálatba
7-9.osztály:
- egyedi egyeztetés alapján, az általuk választott osztályokhoz mennek csak
- min.heti 2 órában, 2 hónapig
- Itt a gyermekek mellett már nincs kísérő tanár, ők közvetlenül a kijelölt bhakta útmutatásait fogják követni a mindenkori gyerekvédelmi szabályzatunkat figyelembe véve (jelenleg 1 gyermek és 1 felnőtt nem tartózkodhat kettesben). Amennyiben nincs más, aki jelen legyen, úgy a gyermekek párban tudnak menni a képzőhelyre.
4. Projekthetek
- ha valamely vaisnava ünnephez köthető projekthetet tartunk, akkor gyermekek a Fesztivál osztálynak illetve a Pujari osztálynak segítenek.
Fesztiválok idején vállalható szolgálatok:
- templomtakarítás
- díszítés
- segédkezés az előkészületekben (yajna-k, abhiseka, színpad stb)
- mazsolafüzér készítés
- szervezés